Branding Beach Club Noordwijk heeft een open en ruimtelijk karakter, qua vormgeving is het fris en hedendaags. Het moet het gevoel uitstralen dat het er al jaren staat, zodat het een stijlvolle, laagdrempelige uitstraling heeft. De gedetailleerde raamkozijnen en perogla’s geven het paviljoen zijn bijzondere karakter. Het dak bestaat uit een zinken toplaag. Qua kleur is gekozen voor neutrale kleuren in grijstinten. De mensen geven de het paviljoen haar kleur.
Typologie
beachclub
Grootte
600 m2
Projectteam
Tomas Beranek en Arthur Nuss
Het interieur van Branding Beach Club Noordwijk is functioneel van opzet. De positie van de binnenbarren, plek van binnenkomst, relatie met de keuken en looproutes zijn op een slimme en heldere manier bedacht zodat het personeel en de gebruikers optimaal kunnen functioneren.
Centraal staat een grote uitgifte bar, met daarachter een dienende element, waarin de koeling, de toiletten en het kantoor zich bevinden, de ruimtelijke sfeervolle vormgeving past bij de uitstraling van de strandclub.
Qua uitstraling in het interieurontwerp zijn warme, stijlvolle elementen afgewisseld met stoere industriële elementen.
Het creëren van verschillende sferen staat centraal bij het buitenontwerp van Branding Beach Club Noordwijk. Geborgen plekken worden afgewisseld met meer open plekken. Ook op rustige dagen moet het de bezoekers het gevoel van gezelligheid en ontspanning geven.
Ruwe materialen worden afgewisseld door strakker afgewerkte materialen. De vloeren zijn van ruw sloophout passend bij het karakter van het strand.
Semi-overdekte ruimtes in de vorm van pergola’s zorgen voor sfeervolle ervaringen en schaduwwerkingen.
Global Architects ontwerpt voor elk seizoen nieuwe onderdelen in een stoere eigentijdse vormgeving.